یادمان شهدای شهرستان ایوان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 219
بازدید کل : 25630
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

جنگ دفاع مقدس تماس با مدیر
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 304
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 14
:: بازدید ماه : 219
:: بازدید سال : 3655
:: بازدید کلی : 25630
نویسنده : فتحی

               ( به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا  )

 

 

    ( يادمان 360 شهيد شهرستان ايوان  اول دي ماه 92)

 

 

       «  به قلم خادم وشرمنده شهداء - محمد كريمي »

 

 

غريب و بي صدا مردن چه زيباست        به رسم لاله ها مردن چه زيباست

  به پرواز در آمدن تا كهكشانها             درآغوش خدا مردن چه زيباست

 

 

به يادثارالله به يادعروج تابي نهايت روح الله به ياد 124 طائر قدسي همان شهيدان مظلوم 18 خرداد 64 آنهايي كه بازبان روزه مهمان سفره خداگشتند ياد سردخانه شهرمان يادباد. يادتشييع هاي بي بدرقه،ياداعلام وضعيت قرمز وآ‍‍‍ژيرآمبولانس ها ، يادسفره هاي افطاري بي مهمان ، يادپدافندهاي شهر ودفاع خونين سرباز شهيد وطن،يادبيمارستان هاي مملو از  زخمي وياد شانه هاي خسته از تشييع .ياد مناديان يا لثارت الحسين شهرم قهرمانان جاويد عصرعاشورا درحماسه ي سارات سومار يادباد.يادحاج جوهر وكوله بار عشقش ،ياد عبدالمهدي خستگي ناپذيرو محمدكريم دلاور، ياد نوري به معراج رفته ،يادجليل تا آسمانها،يادخليل شهيدم آن تنديس اخلاص وياد شهيدتقي آن آزاده وحرديارم. وياد مردمان خوب شهرم كه چه زيبا تشييع گر پيكر هفت ستاره آسماني گشتند. 

يادظفرمندان شهرغيورم حماسه سازان تنگه كوشك يادباد.يادغربت اميرشهيدم خرمرودي خدا ، يادپهلوان خستگي ناپذير  سيروس دوبرا،يادشيخ عباس رستگارشده وباز يادمردمان مردايوانم كه چه با سوز واندوه اما انقلابي ونستوه فاتحان كوشك راتامزار عشق تشييع نمودند. يادهمه شهيدان سرافرازم وياد فرماندهان دلاور ايوان قهرمانم ياد باد.همان شيرمرداني كه از تبار سرداران شهيد جاسم امامي ،علي احمدي ،قدرت اله دلاوري ،منصور كاظمي،شيرزاد نظري ،رضا بازي ،علي خانزادي ،ياسين حيدري ،بختيار احمدي ودهها پرستوي سبكبالي بودند.كه عروجي خونين وتا بي نهايت داشتند وياد شهيدان عرصه امنيت ميهن سرافرازم ياد باد.همانهايي كه ستارگاني چون فريدون ،سيف اله ومحبت اله بودند.وچه زود اما زيبا وپرمعنا عروجي افلاكي داشتند واينك يادشهيدان خاموش اما پر فروغ ديارم به خير.همانهايي  كه باعشق خدايي از نسل آتش ودودواز تبار سرفه وخون ارمغاني گرفته اند تاروزي مدرس درس وزين شهادت گردندوشهيداني از تبارحاج بندر اسدي ، سيف اله گوهري ، علي عليمرادي ومظلوميني از تبار نورالدين زلاني سلام بر پيام آزادي بخش عبادا... و مصطفي ، عروج رحمت وار آژنگ و آقايي : "امير و جهانشاه" . سلام بر شهيدي كه ابراهيم وار ، گيسيا و ثريّا را به قرباني برد و عمران و عبدا... نيز چنين شدند. سلام بر صالح غريب خدا و بر پيكر پاره پاره ي احسان ، احمد و جبّار ; حاجيعلي و خداداد ; مسلم و صيدرضا ; محمّد و مهدي و عزّت ا... كه همگي با نشان "احمدي" نقش بستند. سلام بر شيرين و نصرت كه يادگار اركوازي در غربت بودند و بر قامت خدايي آيت و شهسوار ; صيد محمّد و غلامحسين كه جملگي "اسد"ي از تبار خدا شدند. سلام بر سيماي معصومانه ي زهرا و مهناز و بر رعنايي قنبر ، علي و مظفّر ; هدايت و حيدر كه به رسم عاشقي و قرباني ، اسماعيل وار آسماني گشتند.  سلام بر اقبال خونين سارا و سيامك ; قداست محمّدحسين و پيكر غرقه به خون قاسم و سرحد ; كرم رضا و علي محمّد كه با پلاك "اكبري" اكبروار شدند.   سلام بر سلمان خدا و روضان خوبي ها ، بر آن قامت آسماني علي كرم بيگي و پيكر غريبانه ي جمال خدا . سلام بر لحظه ي جان دادن محمّد ، آن باباي خوبي ها ; براخاص پرمه تنديس زيبايي ها و حمدا... و مجتبي : "تيراندازان" بي ريا . درود بر روح آسماني نادر جعفري و دو برادر خوش سيما  حاجي محمّد و عبدا... كه چه زيبا ملكوتي شدند. سلام بر قامت آسماني يوسف و شمس ا... ; نور الدّين ، خليل و مراد ; محبّت و عبدالرّضا كه چه عارفانه به غلامي سردار كربلا رفتند. 

درود بر استقامت پايدار نياز ، محمود و هاشم ; ملك حسين و شمس ا... كه به رسم زمانه ، رستم ديار گشتند تا در سرايي ديگر هم مأواي شكر خصلتان ديارم : جلال ، جوهر و صفدر ; علي ميرزا و علي اكبر باشند و صادقانه هم سفره ي لطف ا... و ابراهيم و عزيز و محمّدعلي ديارم. 

سلام بر پيشاني سجاده نشين امير و احمد ، حميد و رحمت ، شهسوار و آيت كه روزگاري پيشاني بند يا زهرا (س) بر آن ها نفش بست و زماني ديگر در اوج عرفان و غربت و اخلاص تير خلاص را بوسه زدند . سلام بر گامهاي استوار مسيح و قدرت ، خليل و نعمت ، محمد و حشمت كه كريمانه در ركاب آسماني حضرت روح الله شكسته شدند تا پايه هاي ولايت نلرزد . سلام بر آن دستان خدايي و ماشه چكان عبدالرضا و عليرضا ،ميرزا و محمد رضا ، رحمن و غلامرضا كه دور از چشمان منتظر خواهر غريبانه شكستند . بگذار از دلتنگي ها بگويم دلم براي جمال منور محمد حسين و فيضمند ، صفدر و سلمان ، اسماعيل و ايلخان گرفته است دلم براي قامت رعنا اما خسته فريدون و شيرزاد ، علي و امجد ، قباد و رواغ تنگ شده است دلم براي خوبيهاي عليداد و نامدار ، علي ميرزا و علي نجات ،بيگلر و آقامراد دلم براي تبرك دستان خدايي نسيم و فرج ، براخاص و نوروز دلم براي غربت و مظلوميت يوسفي و دنگاله دلم براي دست و پاي خونين مراد و جليل ، اله مراد و خدامراد دلم براي لحظه هاي جان دادن مسلم و،علي كرم و رحمت اله ، خورشيد بگ و مير بابا گرفته است و... بگذار از شنيده ها بگويم آخر شنيده ام كه سفاكان بال و پر صيد رضا و عباداله ، سيف اله و فيض اله ، رستم و ميرزا را غريبانه زده اند تا ديگر شاهد حماسه و ايثار نباشند شنيده ام كه خباثان دست مهربان اله بخش و اسداله ، محمد كريم و شانظر را شكسته اند تا ديگر برادران و خواهران دست محبتي بر سر نداشته باشند شنيده ام كه ابلهان نعش مبارك طلايي و جمال ، قنبرعلي و صيد محمد را تير خلاص زده اند تا ديگر پيشاني منورشان بر سجاده نماز بوسه نزند . ياد صيد محمد و سرحد ، جبار و شيرزاد به خير كه ديگر دستان پر مهر خواهر قامت رعنايشان را زيارت نمي كند . ياد نظر و موسي ، جمال و علي كرم ، حاجي محمد و عبدالله به خير كه ديگر برادران در انتظار و استقبال از وجود نازنينشان شتابان به سوي درب منزل نمي روند ياد پرويز و صفدر ، ساده مير و علي نظر ، عبدالحسين و نادر به خير كه ديگر مادران مهربان و رنج كشيده بر سيماي نازشان بوسه نمي زنند ياد عبدالله و زارعي ، شمس اله و بيت اله به خير كه ديگر خواهران به وجود آسمانيشان نمي نازند و در حضورش عرض ادب نمي كنند ياد مظفر و جاسم ، ياد جمشيد و نامدار ، محمد و جواد به خير كه ديگر لباس هاي رزم و ايثار بر قامت رشيدشان خود آرايي نمي كند .

ياد باد آن روزگاران ياد باد ياد نواي دلرباي جوانمير ، هنر والاي خيراله ،  شهامت صيد اسماعيل ، رزم پايدار مسلم ذوالفقاري ، حماسه آفريني فريدون و نسيم ، يزدانمنش و حيدر ، بيگلر و عليداد و عاقبت عافيت و شهادت مظلومانه جوهر و حجت ، علي محمد و طالب ، حاجيعلي و بيگلر علي مير و رشيد و ... چهار شهيد گمنام آرميده در آرامستان شهداء .

سلام بر پیکر پاره پاره اسلام و هدایت و بر قامت رعنای قاسم و اسکندر . سلام بر سلمان خدا و بر علي احمد با وفا. سلام بر حجت و علی اکرم که هدایت وار سر بر سجده  خون نهادند و سلام بر کمر شکسته از تیر شهید  خورانی و بر ابراهیم و حمید رضای مهربان .سلام بر جمال وجلیل و علی نظر  که آسمانی شدند سلام بر حمید رضا و رسول ،رضا وعبداله که رشید وار پر کشیدند .سلام بر پیکر بی جان رضا و مسیح ،نجم الدین و جوهر. 

سلام بر جبین خونین ابوذر و جلیل ،محمد حسین و جعفر ، غلام حسین وحیدر . درود بر روح آسمانی یحیی و عزت اله ،نورالدین واسداله ، غلام و صيد ميرزا و سلام بر قامت  خدایی اکبر و لطیف که چه زیبا فلاح و رستگار شدند و بر جواد وقباد ،احمد و رضا که کرم و کرامت را به ما آموختند .سلام بر پیکر آسمانی روح اله ،نعمت و یداله که عارفانه به مرادخود رسیدند.سلام بر لحظه های جان دادن معلم عزیز دیارم  شهید عباسعلی و فرزند دلبندش محمد سجاد.سلام بر همت اسلام و قدرت ، سجاد وهمت ، قجر و شاهرخ . سلام بر پیکر خدایی نامدار وهاشم ،وبر قامت رعنایی اصغر و صفر و اسکندر سلام بر آن لحظه هایی که ابراهیم به مراد خود رسید و اسد به مقصود.سلام بر آن با مداد خونین که یاران خدا  ، علی و علی مردان ،مسلم ومهرداد ، محسن و فهد .دسته جمعی کوچ نمودند و بر آسمانها پر کشیدند.سلام بر رحمت و حسین ،محمود وگلمراد که با فرقی شکافته از تیر خصم به آسمانها عروج نمودند.سلام بر صداقت و پاکی سلیمان و مصطفی بساط و كاپيتان و بر لحظه های جان دادن ططر ، علي مير و مرتضي ، معارف و علي پاشا . 

و اما دلم می خواهد از خواهران و مادرانی بسراید که با تاسی از سرورشان زهراء (س)سر بر تربت آستان دوست نهادند و با پیکر های خونین و پهلوهای شکسته  به دیار حق شتافتند. 

دلم می خواهد از غربت  شیرین و نصرت ، کافیه و فرصت بگوید و از لحظه های عروج زهرا و الهام ،سیران وجیران و ایران، دلم می خواهد از فرق شکافته ایران  و عجب گل  بگوید و از پیکر پاره پاره  فردوس و فاطمه ،مریم وزرین تاج،الهام وآذر ،مروارید و آغا سلطان بسراید و صدیقه وسحر .  می خواهم از شیر زنان دیارم بگویم  آنان  که آسمانی گشتند و حماسه ای جاودانه رقم زدند دلم می خواهد از  معلم عزیز شهرم شهید صادقپور واز اولین دانش آموز شهید ه ام فروزان بگوید و از پیکر آسمانی نو نهالان دیارم گیسا وسریا ،از پرواز  بی بازگشت دولت  و عاطفه ،عصمت و پروانه. 

آری می خواهم به همه بگویم و با همه بسرایم که در خرداد 64 ایوان خواهرانم زینب و زهرا ،هاجر و مینا،آذر و سارا  در اوج عصمت و حرمت آماج تیر و ترکش قرار گرفتند و مظلومانه پر کشیدند. 

می خواهم به دنیا بگویم که خواهران شهید ه  و همشهریان مظلومم مهوش و مهناز ، فرنگیس و فرحناز، ملک وملوک ومنیره سلمه و زبیده با زبانی روزه و پیکری خسته از کین دشمن به مادرشان زهرا پیوستند. 

 

و دلم می خواهد فریاد آزادی و شهادت طلبی  شهید ه های مظلوم دیارم نسرین و فریده ،فرشته وفهیمه شمسی و الهام ،ملک وطلا، گرجی وخاص بانو رابه گوش جهان برسانم  تا دنیا بداند که خواهران و مادران شهیدمان جنت و حرمت ،سکینه وشوکت ، لیلا وشاهو با زبان روزه وپیکری پاره پاره  از خاک بر افلاک گردیدند و آسمانی شدند . روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

 

 


تماس با مدیر

:: موضوعات مرتبط: دل نوشته ها , محمد کریمی(ریاست آموزش وپرورش) , ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بیت_الشهدا #شهدای_شهرستان_ایوان https://telegram.me/bitoshohada364
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه